mandag 18. januar 2010

Stockholm (og litt om søskenvogn)

Et vinterkaldt Stockholm med masse januarsalg var bra! :-) Jeg har shoppet litt forskjellige småting til huset, og noen bursdagsgaver. Mest fornøyd er jeg likevel med noe av klærne jeg har kjøpt. Etter 3 år hjemme i mammaper og/eller sykemeldt pga svangerskap, trenger jeg noen nye "jobbklær" til jeg skal tilbake på jobb. (Har begynt nedtellingen, men prøver å ikke tenke så mye på at det er under 2 mnd igjen...)



Dalì-utstillingen på Moderna Museet fikk vi også med oss. Lillebror sov seg søtt igjennom hele museums besøket, mens storebror løp fra bilde til bilde og han syntes tydelig det var spennende. Kanskje vi kan bli litt flinkere til å ta han (dem) med på museum?
Søskenvognen vår ble forresten med til Stockholm. Det er så kjekt å kunne bevege seg litt rask over lengre strekninger uten å mase på eller å måtte bære storebror. Det hender dessuten fortsatt at han tar seg en dupp på dagen, og da er vogna helt genial å ha. Guttene trives godt i den, og de sitter ofte og holder hender når vi triller (♥søtnosene mine♥), samtidig har de hvert sitt "rom" ettersom det er to kallesjer så de får sove i fred når de vil det. Vognen vi har heter TFK TWINNER TWIST DUO, og frem til lillebror var ca 7 mnd hadde vi hardbag som var vendt mot den som triller. Denne vognen er dessuten den eneste søskenvognen (da vi kjøpte) som er godtkjendt å ha i Prampack (reisebag til vogner). Så om du får/har to tette og vurderer søskenvogn så kan jeg virkelig anbefalle denne!
Nå er det nattatid. Ups.. hører en liten gutt nede. Får håpe han snakker i søvne! God natt!

2 kommentarer:

  1. Hallajs! Så du har vært i Stockholm, mitt andre hjem.. Det er jo en knakende herlig by med litt mer å by på enn Oslo.

    Vi hadde den vognen til våre barn, og solgte den nå når det var over for den tiden.

    Du vet du hva, hvis jeg var deg hadde jeg ikke telt den til permisjonen var over, men bare nytit av tiden som er igjen. Du kommer savne den fort. Tror jeg... :)

    klem
    Emma

    SvarSlett
  2. Så fine Stockholmsbilder. Og så deilig med litt shopping da :) det kunne jeg også trengt snart, må bare få tilbake Mariann-kroppen først... om det er mulig.

    Hvordan finner man familiebarnehager forresten. Ligger det på nettet, eller må man sette opp lapper, kjenne noen osv??

    KLEM

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails