mandag 29. juni 2009

Barnedåp med blå muffins

Er veldig glad vi hadde barnedåp helgen 20-21.juni, og ikke den helgen som var nå. Vet om flere som hadde dåp i helgen nå, og jeg kan tenke meg at bunad ikke var særlig behagelig. 10 grader utgjør ganske stor forskjell, særlig når man har bunad! 
Uansett, vår barnedåp gikk veldig bra. Snille lillebror oppførte seg eksemplarisk da farmor bar han til dåpen, og flinke storebror tørket av vannet på hodet når presten var ferdig. Selskapet etterpå var veldig hyggelig med alle våre nærmeste. Mye god mat og kaker hadde vi også. Hadde bestilt noe av koldtbordet fra Gunnar Ruud, og så laget vi en del mat og kaker selv. Har ganske nylig fått muffins-stativ, så vi måtte selvsagt legge litt sjel i å få muffinsene flotte. Ganske tøffe ble de! :-)

Serviettringene har jeg laget selv og de lekre lyseblå serviettene er fra paper-design. De blå blomstene som ligger strødd er fra panduro.

Selve dåpen fant sted i Slottskirken på Akershus festning. (Vi var så heldige at vi fikk gifte oss der pga min pappa sin jobb, og har deretter fått lov til å døpe begge guttene der.) Selskapet hadde vi hjemme, og det var liksom første store selskapet vi laget i stand på egen hånd i eget hjem. Da storebror ble døpt bodde vi i leiligheten på Etterstad og hadde ikke plass så da var selskapet hos mine foreldre. Nå har vi endelig god plass, og det var veldig gøy ordne til fest her hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails