torsdag 14. november 2013

Hjemmelaget adventskalender

Har du lyst til å lage adventskalender, uten å kjøpe 24 pakker? For to år siden laget vi adventskalender til mamman min. Her skal jeg å vise deg hvordan vi gjorde det.


Vi fant 24 stk innhold til lukene, blant annet bilder av guttene, tegninger, julebilder fra ukeblader og gamle julekort, noen julevers og et par oppskrifter.
Så tok vi to store kartonger, en til forside og en til bakside. På baksiden limte vi bildene, og på forsiden laget vi luker som passet med plasseringen og størrelsen til bildene.


Vi merket lukene med nummer og "forseilet" lukene med klistremerker. Dette kan sikkert gjøres på flere måter. Men dette var et storebror-på-4-år og mamma prosjekt, og det var viktig for meg at han skulle få være med å lage den hele veien.
Da kalenderen var ferdig insisterte storebror på at kalenderen ikke bare var til mormor, men til morfar også. Så da ble den det. ♥ 


Hele prosjektet er ganske fort gjort. 
Så dette rekker du fint før 1. desember.  ;)
Hvem synes du fortjener en hjemmelaget adventskalender?

6 kommentarer:

  1. Denne er så fin, lurer på om jeg ikke har lest om den hos deg før?
    Kanskje jeg skal lage en slik til A - med bilder fra Lilleputthammer og av Malte Knapp, det tror jeg hadde blitt suksess! Får se om jeg rekker det - neste helg skal A feires og helga etter... er vi opptatt da også;)

    Ønsker deg og dine ei deilig helg
    varm klem:)

    SvarSlett
  2. Dette var kjempefint, og sikkert utrolig hyggelig å få! :) Takk for at du delte! Klem fra Elin

    SvarSlett
  3. For en underbar adventskalender. Bra idè!
    Vi har börjat julmyset extra tidigt i år. :)

    SvarSlett
  4. Så fint tips! Det må vi huske på til neste jul!

    Håper dere har fine juledager ♥

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails