lørdag 17. mars 2012

Sjørøverbursdag

Med en treåring som har Sabeltann og Langemann-dilla så måtte det bli sjørørverbursdag når alle hans små venner var invitert på bursdagfest i dag.
Alle som ville kunne kle seg ut, og det gjorde festen ekstra gøy.


Det skal ikke så mye til for å lage sjørøverfest. Svart prikkete voksduk fra Stoff og stil. Hjemmelagde sjørørver-sugerør. Skattekisten fyllt med sjokoladepenger og godiskjeder fikk storebror av onkelen og tanten sin da de hadde vært på Cuba. Den er kjøpt på et ekte piratfort - gjett om det er stas da! Og selvsagt sjørøverskute-kake med full besetning. Som måtte smugfotograferes på verandaen mens gjestene ventet på kaffen. ;)
Lillebror var strålende fornøyd.

I tillegg har vi hatt familien til mannen på bursdagsmiddag i dag. Vi har ofte både barne og voksenfest på samme dag. Litt slitsomt når det står, men når man først er i partystemning og med litt god planlegging går det veldig fint.

12 kommentarer:

  1. Så høy!!
    Har hatt noen slike sjørøverbursdager vi også, og det er alltid like stas. Så smart å bruke Sabeltannfigurer på kaka, det skal jeg huske på til neste gang!!;)
    Ha en flott søndag imorgen, kanskje litt roligere enn idag!?;)
    Klem

    SvarSlett
  2. Artig feiring son sikkert krever litt planlegging. men det har jeg inntrykk av at du baade liker og er flink til:)

    Vi skal ha mine foreldre her i dag til en liten feiring!

    Ellers holder vi lav profil paa bursdagsfeiringer enn saa lenge.

    Tenker det blir mer av det naar M begynner paa skolen til hösten:)

    SvarSlett
  3. Så utrolig tøff den kaka var - heldige tre-åringen som har en mamma som gjør slikt.
    Jeg vet at A nok godt kunne tenkt seg en slik kake, men jeg er skikkelig dårlig på kaker som skal "være noe". Men jeg er god på muffins da i alle fall;)

    Ha en fin kveld kjære du,
    god klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  4. Her var mange lure tips, ene småjenten til min lillesøster ønsker seg hiv o hoi fest på bursdagen ;) Skal tipse henne om deg ;)

    Og igen flott kake!!

    SvarSlett
  5. Wow, kjempestilig sjørøverbursdag!! 5-åringen her hadde en lignende skute i bursdagen sin i sommer. Du hadde jo gjort det så fint med pynten og alt. Skjønner godt du blir nostalgisk når husets minste allerede er tre år :)

    Klem

    SvarSlett
  6. Så flott kake og dekorasjon!! :D

    Gratulerer så masse ♥

    SvarSlett
  7. Hiv og hoi og takk for deilig mat og kaker:o))))

    SvarSlett
  8. Hei hei :)
    Har plukket opp mange flotte ider til pirat festen jeg planlegger til lillemann :)
    Laget du piratflaggene selv som du brukte på sugerørene?? er det en mulighet å få en kopi av de??? eller ble de kjøpt??
    Ha en fin fin dag
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ang. sugerørende så fant jeg et sjørøverflagg/bilde på nettet som brukte som mal. Jeg endret bildet til passe størrelse, kopierte så det lå to ved siden av hverandre, speilvendte det ene (så de så lik ut fra begge sider) og så printet jeg de selv. Mener å huske jeg fikk 4 per A4 ark. Så var det bare å lime de på sugerørene!
      Lykke til! :)

      Slett
  9. Hei,

    skal også lage sjørøverskutekake. hvor fikk du tak i seilene med hodeskalle??:) de var jo perfekt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, jeg googlet rett og slett "pirate flag". På google sitt bilde-søk finner du massevis å velge mellom. Jeg valgte et bilde og printet på hvitt ark, så rev langs kantene for å forme til seil og for å gi det litt sjørøver-look.
      Lykke til! :)

      Slett

Related Posts with Thumbnails