mandag 21. februar 2011

Skrive navnet sitt

Med vår dårlige form ble det mest innetid i helgen.
Da vi tegnet litt i går overrasket storebror oss
med å skrive navnet sitt helt selv.
Han har lenge vært interessert i bokstaver,
og kunne skrive de fleste bokstavene sine fra før.
Men gjett om han (og jeg) var stolt når han kunne sette
sammen bokstavene og skrive hele navnet sitt! :)


Når han først holdt på, skrev han både for og etternavn,
med RØD blyant på svart ark! Men fint ble det uansett! ;)
Når tegnesakene først var fremme
laget vi noen fine bursdagskort også.
Et av de skal mormor (mamman min) få,
for hun har bursdag i dag!  :)
*HURRA for DEG*

7 kommentarer:

  1. Det er en STOR dag, når man kan skrive sit eget navn:)

    Håber al sygdom er væk hos jer nu:)

    KRAM
    Lis

    SvarSlett
  2. Så stas å kunne skrive navnet sitt! :) kjempegøy!
    Håper at alle blir friske nå som dere skal ut å reise. Å som jeg misunner dere:) hihi. Hadde gjerne tatt turen igjen!
    Pakking og tips ja.... Jeg hadde tre fulle, store kofferter med + vogn:) jeg pakker nok mye, men så savner jeg heller ingenting.
    Tok med bleier, grøt og fruktmos til minsten. Sommerklær og varmt tøy til kveldene. Det var kjøligere på kveldene og godt å ha ei ekstra jakke.
    Og så hadde jeg med knekkebrød, leverpostei, kaviar og makrell i tomat. Det spiser mine på skiva og det har de sjelden på hotellfrokosten. Godt med noen normale brødmåltider innimellom:)

    Jeg hadde med mange par sokker, jeg lar ungene bade med sokker på for da blir det ikke så glatt langs bassenget. Litt leker, tegnesaker og spill, så barna kunne sysle med noe mens vi var på rommet.

    SvarSlett
  3. Ble brått avsluttet den lange kommentaren.... :) ikke alltid iPhone er samarbeidsvillig..

    Men lurer du på mer.. Spør bare :) hihi jeg kan nok skrive stil om pakking til ferietur:)

    God natta klem!

    SvarSlett
  4. Takk til storebror for fin tegning og fine bokstaver, og ikke minst den lange fortellingen han hadde skrevet på sin måte og leste for alle gjestene. Takk for tegningen fra lillebror og alt fra dere alle. Vi er glad i dere . Tåper guttene blir friske og det blir en fin tur - kanskje til og med til hytta først?! Mormor

    SvarSlett
  5. Ha ha, ja de velger ikke alltid de rette fargene...Mine har vært glade i gul blyant. Gjerne på svart eller gul bakgrunn...
    Stas når han kan skrive navnet sitt!

    SvarSlett
  6. Det e så STORT med nye milepæler som nås!! Hipp hurra for store gutten:)

    SvarSlett
  7. Wow! Så flink!
    Prinsessa er mest interessert i tall. Aller mest åtte, men også to kjenner hun igjen. Og det er stas hver gang vi kommer til Rema og hun ser åpningstidene. Åtte! Åtte! Se, mamma, der e åtte!

    Tusen takk for tips om ostekake som ser deilig ut!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails