søndag 10. oktober 2010

Nytt og Nyt

Vi har hatt en utrolig fin helg. Været har vært sånn passe, men har vi kost oss masse likevel. I går var vi i byen og kjøpte vintersko og annet vinterutstyr til guttene. I tillegg kom min nye kameralinse som vi bestilte før helgen, så vi har knipset i vei og lekt oss med kamera. Veldig gøy!! :)


I dag har vi bakt eplekake, etter min aller beste eplekakeoppskrift. Oppskriften fant jeg i et ukeblad (tror det var KK) for mange år siden. Det er oppskrift på eplekake i langpanne, og blir en kjempe saftig, høy og smakfull eplekake!  :)

Min beste eplekake
3 egg
3,5 dl sukker
100 g smør
1,5 dl melk
4,5 dl hvetemel
2,5 ts bakepulver
5-6 epler
Kanel & sukker

Visp eggedosis av egg og sukker.
Smelt smøret, bland i melk, og hell i eggedosisen.
Rør om. Sikt inn mel og bakepulver, og bland godt.
Ha røren i en smurt eller papirkledd langpanne.
Skrell eplene, ta ut kjernehuset og del dem i skiver/båter.
Stikk eplebitene tett i tett ned i deigen.
Strø kanel og sukker over toppen.
Stekes i ca 30min, på 180 grader.

God alene, enda bedre med is!


Halve kaken ble spist i dag, resten sparer vi til bursdagsfeiring i morgen. :)
Nå skal vi se film og nyte søndagskvelden, før en ny hektisk uke begynner!

4 kommentarer:

  1. Så gott, selv har vi hatt bursdagsfest idag så jeg tror jeg drøjer litt m kaker fremover.

    Klem,
    Emma

    SvarSlett
  2. Vi har og bakt eplekake i dag, herlig!
    Hører med til høsten det :)

    Så moro med nytt objektiv da!!
    Håper du ble fornøyd :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Saa kult med nytt kamerautstyr da. Heldiggrisen.
    Her har vi et ganske enkelt kamera men har uansett aldri tid eller kanskje helt den stoooore interessen for aa sette oss riktig godt inn i det. Vil jo egentlig kunne mye, men det kommer bare litt langt ned i rekken av ting aa gjöre...
    Önsker deg en riktig god ny uke!
    KLEM!

    SvarSlett
  4. Mmm nam:)

    Så moro med nytt kamera:)

    Klemmer:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails