lørdag 3. desember 2011

Adventskalender til mormor | DIY

Den andre adventskalenderen jeg laget var til mamman min.
Storebror ble veldig skuffet da han skjønte at den bare var til mormor
- hva med morfar liksom?? Så da ble den til begge to isteden. :)


Jeg grublet litt på hvordan jeg skulle lage den.
Hadde planen klar - helt til storebror kom med noen ekstra krav.
Egentlig skulle det være 24 luker, men vi ble enige om 20 luker og 4 pakker.
I lukene (uten å si for mye..) er det bilder, små hilsner, oppskrifter osv.


DIY
Finn 24 eller ønsket antall bilder, dikt osv.
Merk opp størrelsen på bildene på et stort nok ark.
Bruk en papirkniv til å skjære ut luke til hvert bilde.
Tips: lag luken mindre enn bildet // ikke bruk for tynt ark så bildet synes igjennom.
Teip bildene bak lukene, så bildene holder seg på plass.
Lim på en bakplate. Jeg brukte lik type papp forran og bak.
Pynt forsiden, skriv tall på lukene og "lås" lukene med klistremerker.
Håper det ble forståelig. Men spør gjerne om du lurer på noe.
Koselig å lage og koselig å gi bort.




Stolte storebror gledet seg til å gi bort kalenderen i går.
Flere bilder av innholdet og hvordan vi laget den 
kommer når alle lukene er åpnet. ;)

9 kommentarer:

  1. Så stilig kalender! Sikkert utrolig hyggelig å gi bort en sånn en, og å få en også selvfølgelig :-)! Ha en fortsatt fin helg. Klem fra Anne.

    SvarSlett
  2. Så koselig! ♥
    Så flink og snill du er! =)

    SvarSlett
  3. tøft...) dette var kreativt..))

    SvarSlett
  4. Så utrolig koselig kalender. Mammaén din (og pappa´n også) må ha blitt utrolig glad :-) Du er så kreativ!! Og så morsomt med playmo julekrybbe, den skal jeg notere meg til neste år. Jeg fikk tatt julekortbilder igår og i dag fikk jeg bestilt kortene, så nå føler jeg at vi er litt i rute :) God søndags kveld videre. KLEM

    SvarSlett
  5. Så koselig med kalender til mormor og morfar da:)
    Jeg bare elsker alle tipsene som finnes her i blogg-verden,
    bare i dag har jeg brukt tre og det ene var fra deg;-)

    Så var det bare å huske det til neste advent - for dette hadde vært gøy å prøve.

    Ha en god søndags kveld og ei fin uke,
    klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  6. Den har jeg notert bak øret:o) Super ide!
    Jeg er hjemme i morgen så hvis du skal levere/hente kan vi gjerne ta følge:o)

    SvarSlett
  7. VELDIG kjempenydeligfin den der. tenker det er en glede å åpne denne hver dag. Flinke og snille unger :)

    SvarSlett
  8. Stor er spenningen hver morgen før vi åpner en ny luke :-) TUSEN takk for omtanke og kreativitet!

    SvarSlett
  9. For en koselig ide. Jeg blir varm inni meg av å se han fine gutten din vise frem kalenderen til besteforeldrene. B) Ha en vidre god advent.
    Hilsen Karianne

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails