torsdag 10. juni 2010

Babygress og hage-gadget

I deler av hagen vår har vi sådd nytt gress, eller 
babygress som storebror kaller de søte små gresspirene.
Litt av plenen ble ødelagt da vi laget ny gangsti til 
huset i fjor sommer. Men nå skal vi få ny fin plen!


Det store spørsmålet er hvordan tar vi vare på nysådd plen, 
som helst vil ha vann hver dag, når vi skal på 3 ukers ferie?? 
Hage-GADGET var svaret fra min kjære. Så nå har vi kjøpt
 en hage-gadget, nemlig en timer til vannsprederen! Den skrur 
av og på vannet ettersom vi programmerer den til det. Smart!!


Hvor enn genialt dette vannesystemet er, regner jeg ikke med at
det klarer å holde liv i alle blomster i bedd, krukker og ampler.
Men det viktigste er at hage-gadgeten passer på gresset! 
Så får jeg heller nyte blomstene mine litt ekstra nå, 
før ferien, mens de fortsatt enda blomstrer...  ; )

1 kommentar:

  1. Vi la ferdigplen for snart 3 uker siden og har kjøpte en timer til vanningen, fungerer utmerket!!
    Jeg vet ikke helt reglene for nysådd gress, men hver dag i ikke altfor store mengder av gangen er nok viktig. Pass på at vannet ikke samler seg enkelte steder, så det blir søkkvått. Men, dette har du nok allerede kontroll på tenker jeg.
    I ettermiddag skal vi på sommerfest i barnehagen, blir sikkert kaos og kos ;-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails