søndag 27. september 2009

Fisk på en søndag

Det var fårikålens dag i uken som gikk. Her i huset elsker vi fårikål, og vi gledet oss til søndag og fårikål. Men selvsagt fikk vi ikke tak i fårikålkjøtt! Det var visst flere enn oss som skulle lage det i helgen. Når jeg tenker meg om tror jeg vi opplevde det samme i fjor.. He he.. Sånn går det når man er ute i siste liten med å planlegge og handle inn. Ja-ja, så fikk vi finne på noe annet da, og valget falt på hjemmelaget fiskegrateng. Ikke dårlig det heller! :-)
På dagen i dag fikk vi spontanbesøk til kaffe og lunsj av to vennepar med barn. (Nå som vi alle har barn er det kanskje på tide å slutte å si vennerpar, men heller kalle det vennefamilier?) Vi hadde i hvert fall en veldig koselig formiddag med fem barn fra 0-3 år og 6 voksne. Når vi mammaene og pappaene er mye sammen, er utrolig flott å ha barn på samme alder som liker godt å leke sammen. Tenker at det liksom er "gratis" venner for barna. Barn som er i omgangskretsen som vi reiser på ferie med, feirer bursdag og andre høytidligheter med, samtidig som barna ikke behøver å "pleie" vennskapet på samme måte som venner fra nabolaget, barnehage og skole. (hvis du skjønner hva jeg mener? barn som liksom følger med i livet vårt og deres fordi vi er venner med foreldrene.) En av disse familiene er de vi skal til Syden med om kun kort tid, og vi gleder oss så utrolig masse til det! :-) Mammaen som skal være med til Syden, tipset meg om at det er halv pris på solkrem på apotek 1. Kjekt for oss og andre som skal til sol i løpet av vinteren! ;)

Apropos venner... Må bare vise frem bilde av lillebror og hans nye bestevenn! Vi har speildører på garderobeskapet i gangen, og der ligger han gjerne lenge og flørter med den søte gutten i speilet. He he.. Søtnosen min! :-)

Håper alle andre også har hatt en strålende helg og en fin søndag! Nå skal jeg gjøre ferdig middagen her.

1 kommentar:

  1. Så fin lillegutt er i den drakta! GØy å se
    Ellers er det veldig koselig å følge dere her på veven Neste gang jeg er på Hamar skal jeg hjelpe oldefar med å finne dere!'Klem fra faster

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails