onsdag 2. september 2009

Om høst og kake

I går oppdaget jeg de fem første røde bladene på rododendronen i hagen, og jeg er i grunnen sikker på at det var natten mellom august og september, det som på kalenderen skiller sommer og høst som lokket de frem. Da jeg var liten var jeg veldig opptatt av at jeg hadde bursdag på høsten, men vi kan vel knapt kan snakke om høst allerede 1. september bare fordi vi bytter fra august til september. He he... :-)

Bursdagen har i hvert fall blitt feiret tre dager til ende, og enda skal vi feire litt mer til helgen. Det er gøy å ha bursdag, uansett hvor stor man er eller blir. :-)
Da svigers var her i helgen og feiret laget jeg ostekake med blåbær i og blåbærgelelokk på toppen. I går ble det småkaker fra Bakeren, og da familien min kom i dag bakte jeg blåbærpai. Vet ikke helt hva jeg tenkte på, eller kanskje ikke tenkte på, men da begge blåbærkakene ble satt på bordet i dag, måtte jeg le. Veldig bra at alle likte blåbær i kake. ;)

Det er ikke bildet det er noe galt med eller blåbærostekaken som er liten, men vi fikk tak i de største blåbær jeg har sett på Ultra.

Ellers må jeg innrømme at man kan bli både rørt og overveldet av å få så mange hilsener på bursdagen sin. Veldig hyggelig at så mange husker på en, selv om man i dag (fremfor for feks 10 år siden) er mer tilgjengelig via facebook, twitter, blogger osv. Koselig uansett! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails