onsdag 15. september 2010

Sopprisotto

På menyen i dag står det sopprisotto og kyllingfilet. Sopprisotto er best med fersk sopp, og egentlig hadde jeg tenkt at lillebror og jeg skulle gå ut i skogen å plukke sopp. Men i dag gikk vi i steden på Meny og kjøpte de.. Så får vi heller lage det en gang til, om vi kommer oss til skogs på "jakt". Sopprisotto er skikkelig deilig høstmat, og er en favoritt her i huset. Lyst på oppskriften jeg bruker?


På Meny fant jeg også et nytt nummer av Rom 123. (Tror det er nytt, jeg har i hvertfall ikke sett det tidligere) Og på forsiden er det bilde av Ingrid (hun som lager alle de fine Blafre-produktene) og den fine familien hennes. Søte Ingrid er tidligere kollega av meg, og hun fortjener virkelig all mulig skryt og ros for sine fine Blafre-produkter. Vi er store fans, og guttene har selvsagt hver sin koffert! Har du ikke vært på bloggen hennes kan jeg anbefale en titt, og på hjemmesiden deres kan du se oversikt over alle produktene!


Fint velkommen-skilt fulgte med bladet også! :) Nå skal jeg bare smugtitte litt på reportasjen om Ingrid og deres stilige hus, før vi skal hente storebror i barnehagen! ;)
See U!

10 kommentarer:

  1. mmm det så deilig ut! flink kokke du;o)
    Takk for at du lyttet til alle klagene mine i dag! noen ganger topper det seg som det kan gjøre for hver og en! koste meg max med herlig blad på sofaen fikk jeg gjort også!!!
    go klem til gode du!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du vil følge bloggen min :)

    SvarSlett
  3. Spennede risotto. Tenker dere koste dere med middag :) Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  4. Takk for oppskrift du deler. Denne kan vi finne på middagsbordet vårt på fredag ! Ser frem til å teste den.

    Din tidligere er veldig flink, ser ofte på bloggen og leste utgaven av Rom 1.2.3 :-)

    SvarSlett
  5. Mmmmm...
    Sopprisotto hørtes utrolig godt ut.
    Det må vi prøve! Tusen takk for tips og oppskrift :)

    Er det godt med hvitløk i?
    Sjampinjong og hvitløk er jo den beste kompinasjonen jeg vet.
    Kanskje kantarellen smaker godt med hvitløk også?

    Vel, ønsker deg en super dag i 133!

    Klem

    SvarSlett
  6. Hei søta!

    Sopprisotto er bare sååå godt! Jeg elsker det, men har det dessverre for sjeldent. Jeg tror jeg glemmer bort hvor godt risotto egentlig er!
    Men takk for at du minnet meg på det igjen, da skal jeg i alle fall få laget det i nærmeste fremtid!
    I dag får jeg og tjukkasen celebert besøk fra England.. hehe, eller i alle fall ei venninne som bor i UK.
    Fruetimmeret mitt har nemlig sett sitt snitt i å reise til Paris på husmorferie, selv om hun har begynt permisjon! (burde det ikke vært meg som reiste egentlig??)
    Ønsker deg en fin og herlig dag!

    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  7. Hei :)
    Så hyggelig du fant veien inn til meg...
    Den lasagnen er veldig god den, jeg bruker paprikakrydder, hvitløk, salt og pepper også grillkrydder ;) i Kjøttet.

    Ha en herlig helg også får vi håpe maten smaker :)

    SvarSlett
  8. Hei!!

    Skulle ønske jeg likte sopp, men den gang ei...Det er noe med konsistensen. Syns jo det er så mye sopp-mat som høres godt ut!

    På gave og interiørmessa for noen uker siden så møtte vi mannen til Ingrid. Vi har tatt inn noen blafre-produkter i butikken - eller dvs vi venter på at de skal komme. De har kjempemye fint!

    Ha en fin helg! Klem!

    SvarSlett
  9. Takk for koselig kommentar hos meg. Ja her er det full høst i nydelig vær. Smågutta har bare 1 topp igjen, vi voksne har 3... Er så spent om vi klarer de 3 siste før frosten legger seg. Ha en super kveld. koselig å tiite innom hos deg. Smil fra Lise

    SvarSlett
  10. Heisan hoppsan og takk for supersnill omtale og gode anbefalinger. Snill du!! Ønsker deg og familien en finfin uke.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails