torsdag 2. desember 2010

Julekalender anno 1979

Jeg hadde en liten følelse av at "Jul på Månetoppen" ikke var blinkskudd hos gutten her i huset. Så når det ble både uinteressant og litt skummelt på NRK, kunne mor tilby julekalender anno 1979. Det ble et lykkelig gjennsyn for oss voksne med vår barndoms barne-tv, og guttene satt som tente lys! :)


Når Jens Petrus trakk ut første nellikspiker av appelsinen, spratt storebror ut på kjøkkenet og hentet en klementin. Så i går kveld gjorde vi som skomaker Andersen og julelukten spredde seg i hele stua! Mmm..
Så mitt lille adventstips til deg er å kjøpe klementiner og nellikspiker. 
En koselig og velduftende aktivitet som selv de minste kan være med på! :) 
Selv om klementinene våre endte opp med maaange flere enn 24 nellikspiker.. hihi.. 

7 kommentarer:

  1. Åh skomaker gata var min store favoritt :-) DA snakker vi skikkelig barneprogram med innhold! Jeg skal jammen ta frem de dvd ene. Jul på Månetoppen falt ikke spesielt i smak her heller.

    Appelsin og nellik kjøpes inn i dag :-)

    Kos dere med neste episode.

    SvarSlett
  2. Så koselig! Jeg har skomakergata på DVD jeg også. Kanskje jeg skal ta frem den mens vi er hjemme om dagen. Kos dere masse :) Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  3. Åh...
    Jeg har også en dvd med skomakergata liggende, kansje jeg skulle ta den frem? Hva er vel mere koselig enn den serien?

    Klem

    SvarSlett
  4. Helt enig:)
    Skomakergaten er gull!
    Og appelsiner med nellikspiker i husker jeg som det skulle vaert i gaar.
    Her er pepperkakedeigen laget og klar for juleverksted i morgen:)
    Fin dag til dere!

    SvarSlett
  5. Større barn elsker 'Jul på månetoppen', og det gjør i grunnen vi voksne også. Det er bare å glede seg til barna blir eldre ;)

    SvarSlett
  6. Hm...Kanskje det er Jens Petrus vi skal se på her også? For Jentungen og Storm slo ikke an hos Linus heller. Og jeg som gledet meg sånn....Ja, ja..!!

    Ha en god natt! Klem!

    SvarSlett
  7. Tror 2-åringen vil sette mer pris på Skomakergata, så kanskje det er verdt et forsøk! ;) Takk for tipset!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails