søndag 18. oktober 2009

"Sov godt, lille løk"

Vi har kjøpt både blomsterløk og noen planter og busker som må plantes før vinteren kommer, men vi har ikke hatt tid og ork når været har vært bra. Men i går kom vi oss endelig ut i hagen. I et strålende flott høstvær fikk vi plantet og ordnet hagen så den er klar for kulde og vinter.
Storebror synes hagearbeid er veldig gøy, og han hjalp meg å sette ned alle løkene. For hver løk som ble puttet ned i hullet sitt sa han GOD NATT, og så la vi på "dyna" (= jorden) så løkene kan få sove godt hele vinteren! Det er så utrolig gøy når barna blir så store at de kan hjelpe til og faktisk skjønner hva de hjelper til med! Da blir mammahjertet så stolt og glad! :-)

Nå krysser vi fingrene for at alt arbeidet gir resultater til våren. Selv om jeg i alle år har sett hvordan mamma og mormor ordner med blomster og løk i hagene sine, er likevel vi nybegynnere med hagen vår!

En pakke krokus og påskeliljer er obligatorisk, i tillegg til mengder med tulipanløker. Jeg ELSKER tulipaner, og gleder meg utrolig til å få det i min egen hage til våren! :-)

2 kommentarer:

  1. Vi gleder oss til å se resultatet til våren ;-)

    SvarSlett
  2. - storebror er flink til å hjelpe morfar og mormor når de jobber i hagen også. Vi VET hvor flink og interesert han er. Alle gleder vi oss til å se resultatene.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails