mandag 17. august 2009

En bedre dag

Etter første uken i barnehagen var storebror ikke akkurat overbevist om at det var der han skulle tilbringe fremtiden, og Mannen og jeg var ikke helt overbegeistret vi heller. Det viste seg at flere barn hadde innkjøring forrige uke, og dessverre følte vi at personalet prioriterte de andre barna. Fordi deres mammaer og pappaer hadde sine 2-3 dager fri fra jobb for innkjøring så hastet det på en måte litt mer med å tilvenne de barna, i motsetning til med oss hvor jeg har masse fri til innkjøring. På torsdag fikk vi snakket med hun som er leder på avdelingen, og i dag synes vi heldigvis det funket bedre! :-)

En litt trist gutt som ikke ville leke med noen i forrige uke, i dag har han visst lekt med både store og små barn! Det gjør mammahjertet både stolt og glad! :-)

Til tross for at avskjeden i dag tidlig var tårevåt (storebror, ikke jeg!) og grusom for mammahjertet, marsjerte vi ut av barnehagen etter en høyst ufrivillig hadetkos fra storebror sin side. Mannen dro på jobb, mens lillebror og jeg tuslet litt molefonkne ned på senteret og trøsteshoppet! (Om disse avskjedene fortsetter sånn, kommer dette til å bli dyrt... he he) Men da jeg kom tilbake for å hente til avtalt tid, lekte flinke gutten min så fint at jeg fikk beskjed om å komme tilbake om en time. (Han så ikke at jeg var ved barnehagen ellers hadde han nok villet være med hjem). Når jeg endelig kom for å hente han var det en stor gutt som hadde hatt en fin dag, men han ble (heldigvis!) veldig glad for å se mammaen sin! :-)
Ettersom storebror ikke sover på dagen hver dag lenger, har vi avtalt med de i barnehagen at de ikke behøver å prøve veldig hardt på å få han til å sove. (Han er dessuten av typen som sier fra om han vil sove.) Men jeg kan love at det var en gutt som sovnet fort da han ble satt i bilen. Det er tydelig slitsomt å være stor og aktiv barnehagegutt! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails