fredag 18. desember 2009

P for pakke

En liten utfordring vi har fått her i førjulstiden er alle reklamene fra leketøysbutikker som dumper ned i postkassen annen hver dag. (Merkelig at det kun er før jul denne bransjen pøser ut med reklame... NOT!) Storebror kan sitte i 45 minutter med en reklame og bla frem og tilbake, mens han hele tiden roper: mamma den er MIIIIN! Og jeg må svare; nei den er ikke din, men du kan ønske deg den! Det er ikke så greit, når man ikke skjønner hva "ønske seg" betyr i praksis. For så vidt han skjønner betyr "å ønske seg" å måtte vente på noe, og vente er definitivt det vanskeligste for lille store gutt for tiden.















Må innrømme at jeg gleder meg veldig til julaften, men det er nok på grensen til vanskelig å være 2 år i en verden som flommer over av spennende pakker. Stakkars gutten min og mange andre barn kommer nok til å få sjokk og pakke-abstinenser 1.juledag... I fjor spredde vi pakker litt utover julen. Ikke pakker fra familien, men pakker fra venner ble åpnet noen før og noen etter julaften og noen på julaften formiddag. Vet noen venner i fjor var motstander av dette, men vi kommer nok til å gjøre det sånn i år også. (Sorry...) Vi synes det blir helt vannvittig med total pakkegalskap på en og samme kveld. Er helt sikker på at hver enkelt gave får mer oppmerksomhet og blir mer verdsatt av en liten tass på den måten!


Nå skal jeg ordne ferdig noen små god jul hilsner til tantene i barnehagen. Storebror skal få ha lang og deilig juleferie, så pakkene må være klare til han skal hentes.

2 kommentarer:

  1. Hei Inger-Lise. Takk for hyggelige meldinger mens jeg har vært på ferie!! Det er helt sprøtt med de tennene... gutten vi reiste med hadde ikke fått noen tenner før vi dro, men jaggu startet diare og feber siste dagene, så vi tror de er på gang der også... Var noen herlige uker der nede, men er veldig glad for å være hjemme igjen nå. Godt å ha noen dager å komme ajour på før julaften kjenner jeg. Og håper det går uten så mye stress. Nå er mann på julebord og barn hos besteforeldre, så jeg er home alone. Koser meg med blogglesing og tv.titting, men kjenner at det snart blir natta også. Vi la oss rimelig tidlig der nede. Gjesp ;-) God juleklem fra meg.

    SvarSlett
  2. Hei hei!Først..Grattis som vinner av luke 21 og 22 i kalenderen min. Er så enig så enig med dette pakkehysteriet...her gjør vi det samme! Nydelige pakker du har pakket inn...
    Fortsatt fin kveld og god jul!
    Klem fra
    Lotta

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails