tirsdag 1. desember 2009

Velkommen desember!

Endelig 1. desember, endelig adventskalendertid! :-)
Da vi flyttet hit i midten av januar i år, var naturlig nok julepynten noe av det som ble pakket først og var med første flyttelasset. Så hvor er de eskene nå?? Jo, de er jo selvsagt INNERST i boden, he he... Nå har ikke jeg tenkt å pynte noe særlig mer (enn det lille til advent som er funnet frem allerede) før etter eksamen. (Advent-tingene hadde jeg heldigvis i en egen eske som ikke sto fult så langt inn i boden som julepynten.) MEN jeg må finne krybben til storebror som ligger sammen med julepynten, den skal nemlig i år som i fjor bli en del av adventskalenderen hans! Jeg pakker inn en figur i hver pakke, så innimellom fargeblyanter, sprettball, vaskeklut og puslespill kommer altså Maria, Josef og noen vise menn. Og krybben hans fylles opp litt og litt, vi synes det er en koselig tradisjon!

Her er kalenderen som mormor (min mamma) har brodert til guttene, før den ble strøket og fikk pakker på!

Heldigvis kan ikke storebror telle så veldig langt. Tallene mister liksom sin mening når vi passerer 5. Det er jo bare 5 fingre å telle på per hånd, så alle tall etter det er nok mer som en regle! ;) Så at det mangler mange pakker på kalenderen gjør ingenting. Men krybben må finnes frem og pakkene bør være på plass før jeg begynner min eksamen i morgen. Så jeg får bare brette opp armene og grave meg innover i boden.
Her har vi faktisk fått litt snø til å pynte på julefølelsen. Herlig! :-) God 1.desember til alle.

3 kommentarer:

  1. Kalender er så koselig. Gleder meg til Emilie er så stor at hun skjønner det. Enn så lenge nyter jeg at jeg slipper å lage det :-) I fjor lagde jeg og K til hverandre, men iom at vi drar på ferie snart, så dropper vi det... Skal bli så deilig med sol og strand nå. Jeg synd det er en evighet siden vi bestilte turen og tenk nå er det endelig vår tur. Fikk leid meg prampack for turen, så da slapp jeg å kjøpe :-)

    Ønsker dere alle en deilig juletid. KLEM

    SvarSlett
  2. Det var virkelig en skjønn kalender. Visst er det spesielt med ting som er hjemmelaget?

    Farmor lagde kalender til barnen. Så praktisk ikke sant?

    Klem
    Emma

    SvarSlett
  3. Wow vilken fin julkalender!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails