lørdag 30. januar 2010

Barnebursdag

Endelig kom vi til dagen for det store barneselskapet! :-) Storebror fikk maaaange fine gaver (TUSEN TAKK!), og han har hatt en helt fantastisk dag. Det var så spennende med gaver og besøk at han knapt hadde tid til å sitte rolig å spise pølser. Men når det var tid for kake kom løpende, for vi hadde selvsagt laget ny togkake!


Kaken ble kjempe fin og var veldig god (om jeg skal si det selv)! Det var jeg som bakte langpannen, min kjære som "skar ut" toget og malte det med glasur, mens en kamerat av oss dekorerte toget og monterte hjul og pipen. I tillegg til pølser og kake hadde vi gele med to smaker, boller og oreo-muffins som jeg fant oppskrift på hos Pickles! Nam nam! :-)


Heliumsballonger på hver stol var en suksess. Men prikken over i-en var faktisk en liten "bursdag-gadget" som jeg kjøpte i fjor sommer: et bursdagstog. Med fine farger og søte figurer har den et lite lokomotiv og seks små vogner. Det er plass til lys (juletrelys størrelse) på alle vognene, men med mange søte små som vil leke med toget så er jeg glad for at vi droppet lys. På lokomotivet er det plass til å sette på tall som viser hvor stor bursdagsbarnet blir og det fulgte med tall fra 1-9. Veldig koselig at både små og store likte det lille bursdagstoget vårt, det kommer nok til å dukke opp på flere bursdager her i huset! ;)

Se på toget på det lille bilde over, for bilde med tall ;)

4 kommentarer:

  1. Så koselig kommentar du la igjen på bloggen min. Veldig koselige med følgere!

    Super fint tog du har laget, skjønner jeg har mange utfordringer fremover ;)

    Ha en fin fin søndag med familien!

    SvarSlett
  2. Så bra festen ble vellykket, men det skulle jo bare mangle så flott som du hadde gjort det. Eget bursdagstog og greier, wow :) Var veldig deilig å få det gamle huset ut av systemet, det gjør det hele litt enklere. Ønsker deg en fin kveld videre. KLEM

    SvarSlett
  3. Wow, I am impressed:) Dere kunne gjort karriere med bursdagskakebusiness, jeg er sikker!
    Saa skjönne de er barna dine.
    Bursdagstoget var genialt med tall som man kan bytte ut.
    Ha en herlig kveld videre.
    KLEM !

    SvarSlett
  4. Ah lækkert!Herlig bursdag!
    Takk for koselig kommentar:) Jeg går på lærerhøgskolen og har GLSM eksamen på fredag.Grunnleggende skrive, lese og matte ferdigheter...osv..

    Stress..Spesielt foe en som har dårlig selvdisiplin..hehe
    Klemmer

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails