søndag 21. november 2010

Kjære julenissen

Noen ganger blir jeg veldig glad for at postmannen glemmer at vi har 'neitakk til reklame' klistremerke på postkassen. Julekataloger er jo litt koselig, med stemningen, alle ønskene og ikke minst alt de kan brukes til. Storebror kan sitte leeeenge å bla frem og tilbake i lekekataloger. Han har mange ønsker, så da laget vi likegjerne ønskelister til julenissen. Vi klippet ut av katalogen og limte på et ark. Veldig koselig søndagsaktivitet.





Ønskelisten ble praktisk nok ikke lenger enn hva vi fikk plass til på et A4 ark. Men jeg tror han fikk med alt han ville: Duplo, Brio, verktøy, Kaptein Sabeltann og politiuniform. Og en nissedrakt også! Lillebror måtte få litt klippehjelp for å ikke klippe i stykker alle ønskene, men Duplo, Brio, Postmann Pat, kosedyr og lekepizza fikk han med på listen.

 

Selv prøvde jeg meg på papirhjertene fra julemagasinet til Hviit. Reklamearkene ble litt for tynne til at hjertene kan henge, men ligge kan de. Må prøve med litt tykkere papir senere, for disse har jeg lyst til å lage flere av og henge på juletreet.  :)



Håper alle har hatt en fin helg!  :)

7 kommentarer:

  1. Så smart å klippe i reklamen. Det må nok vi også gjøre, om ikke annet for å få tiden til å gå i helgen. :) Jo, jeg må si igjen, det var smart det!

    klem
    Emma

    SvarSlett
  2. Så lurt det var å klippe og lime ønskene!:-)
    Både morsomt og lærerikt for barna!

    (Og det er litt VEL mange julekataloger som dumper ned i postkassa i disse førjulstider... Jeg får jo så lyst på MASSE!!)

    Ha en fin søndagskveld!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  3. Det var kreative ideer:-) Dette må jeg huske på til V er litt større. Her brukes forøvrig lekekatalogen kun til å bla gjennom, ca 100 ganger. HIHI.

    Ha en flott søndag!

    Klem Ida

    SvarSlett
  4. Så koselig aktivitet. Moro og spennende og ønske og vente på julen - en herlig forventningsfull tid. Nydelige hjerter foressten :) Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  5. Leketøyskatalogene er meget populære!
    Det husker jeg selv fra da jeg var barn.
    Her har alle krysset av hva de ønsker seg.
    Det er nesten kryss på alt! Haha...

    Nydelige hjerter!

    SvarSlett
  6. Praktisk for oss å se hva guttene ønsker seg i tillegg til at storebror har bladd i mine kataloger og fortalt både hva han og lillebror ønsker seg!
    Fine hjerter som også kan være fine i vinduet når de henger i ulike høyder :-)

    SvarSlett
  7. Så fint! Här försöker vi berätta att man inte alltid kan få det man önskar sig. Ibland får man ibland inte. Men önska sig kan man alltid!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails