lørdag 18. juli 2009

Krem mot skurv

Da storebror var baby fikk han veldig plutselig veldig mye skurv. På helsestasjonen sa de som sant er, at det vanligvis vil forsvinne av seg selv etter noen måneder. Men vi syntes det så både ubehagelig og lite pent ut, så vi prøvde å løse det opp med babyolje uten at det fungerte særlig bra. Derfor søkte vi litt rundt etter andre mer effektive metoder og fikk et tips om en krem som fungerte super-bra! Det er en Locobase krem som heter LPL, på de fleste apotek står de ikke i hyllene men noen steder finnes den på lager og noen steder må den bestilles. Uansett, når lillebror nå hadde litt antydning til skurv fant vi frem samme kremen (den er veldig drøy, så vi hadde fortsatt litt igjen) og fikk behandlet det før det ble like mye som storebror hadde. Denne kremen synes jeg er helt fantastisk og jeg synes derfor jeg må spre det til alle andre som kan møte på samme problem! :-) 

For de som ikke helt vet hva skurv (eller melkeskurv) er, så er det gulhvitt flass eller skorpeliknende små flak i hodebunnen. Det er vanlig hos spedbarn og lar seg ikke så lett vaske bort. Skurv i hodebunnen er ikke farlig, men kan klø litt.

2 kommentarer:

  1. Lille Adrià har ogsaa litt skurv og jeg skal se etter denne kremen her. Men Locobase... vet jammen ikke om de har dette merket her jeg.
    Men det fins sikkert noe tilsvarende. Ser du har faatt ergoen du og! Den er saa digg, ikke sant?
    Ha en finfin dag:)
    Klem fra Heidi.

    SvarSlett
  2. Emilie har også hatt skurv... jeg kjøpte en krem mot dette på apoteket i Sverige, funket veldig godt den også. http://www.familjeapoteket.se/web/Produkt/Produktkatalogen/Ovrigt/RSS-Netdoktor/Barn/Borago_barnkram-922.aspx?code=netdoktor. M

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails