fredag 26. mars 2010

Et lite fredagstips før påsken

Endelig fredag og her kommer et lite fredagstips til alle som er like heldige som meg å få blomster av sine kjære! Denne kniven fra Mester grønn er min lille hjelper når jeg får blomster, og jeg anbefaller alle å skaffe seg en skikkelig skarp kniv til å snitte blomstene med. (Om du har en tapetkniv kan det også brukes).



De fleste blomster skal skråsnittes (ikke tulipaner, de MÅ snittes rett over!), og det er viktig å bruke en skarp kniv. Saks er ikke å anbefale, fordi en saks kan ødelegge "sugerørene" som trekker vann igjennom blomsterstilken og opp til selve blomsten. Bruker du skarp kniv snitter du disse rett over og blomsten kan drikke masse vann. :-)
Når blomstene er snittet, lønner det seg å få de super raskt i vann. Og husk at du ikke skal bytte vannet på blomstene, men etterfylle vann i vasen.
Så kan du NYTE de vakre blomstene, uavhengig av om du har fått de eller måttet kjøpe dem selv! ;)

2 kommentarer:

  1. Hei hei!
    Takk for tips og TUSEN TAKK for SUPERKOSELIG pakke i posten. Veldig hyggelig gjort altså. Jeg har kost meg masse med bladet i kveld og gleder meg til å nyte mer av det til frokosten i morgen:) Så kos med servietter og frø og da:) Snilla.. :)

    Ha en fin lørdag:)
    Mange påskeklemmer fra meg:)

    <(")

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails