søndag 7. mars 2010

Ny epoke

I morgen er første dagen i resten av ditt liv. Selv om det kanskje er en vanlig mandag for deg, blir det en helt spesiell dag for meg. Jeg er ferdig med mammapermisjonen og skal tilbake på jobb etter 3 år hjemme (2 runder med mammaperm, pluss litt ulønnet perm, og så et svangerskap hvor jeg var sykemeldt mesteparten av tiden). Så i morgen starter en ny epoke for oss, og min kjære skal overta privilegiet å kose seg hjemme med lillebror! Han skal ha den siste tiden av svangerskapspermisjonen, og jeg må ærlig innrømme at jeg er ganske sjalu... Jeg har kost meg så masse hjemme med gullene mine, og nå som lillebror nærmer seg 1 år så skjer det så mye gøy i utviklingen hans. (Skal vedde for at gutten begynner å gå allerede første dag jeg er på jobb.. :( BLÆ...) NEIda, jeg er ikke bitter altså, jeg unner absolutt mannen min å kose seg hjemme. Dette er en unik sjanse i livet, å ha fri fra jobb for å nyte småbarnslivet. Tenker de kommer til å få det kjempe fint sammen. ;)
Dessuten får jeg en rolig jobbstart, med ammefri og en behageligere turnus enn jeg hadde før permisjonene, så dette skal gå så fint så! Etter hans del med permisjon, skal vi begge jobbe litt redusert så da skal vi dele på kosetiden med guttene våre! Selv om minsten nærmer seg 1 år med stormskritt, blir det ikke noe barnehage på han med det første altså! ;)


Jeg har lenge lekt litt med nytt utseende på bloggen min, og når jeg får et "taktskifte" in real life, passet det ekstra godt å freshe opp litt her inne også syntes jeg. Håper du liker det. :-)
Nå skal jeg dra frem malesakene her. Må jo gi pappa litt utfordring på kreativitet og aktivitets nivået, så han har noe å henge fingrene i til uka...  he he he... ;)
Her skinner solen fra skyfri himmel, og vi gleder oss til utelek litt senere i dag! Ha en herlig søndag.

4 kommentarer:

  1. Lykke til i morgen da.. Jeg gruer meg til jeg skal begynne igjen, men tenker ikke på det enda:)...
    Puffen er fra pickles ja:)
    Ha en fin kveld.
    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. Hei! Det blir en stor forandring ja! Håper dere vil trives med det og at hverdagen flyter på og går smidig for seg for dere ;) Jeg legger deg til på blogglisten min, si fra hvis du ikke vil.
    Lykke til med dagen imorgen og ha en fiin uke. Ellen

    SvarSlett
  3. Heisann! Det ble jo kjempefint med ny header! Den likte jeg:)
    Oj, hvilken forandring det blir i morgen da! Tilbake paa jobb etter saa lang tid hjemme. Tenker det blir litt godt for höyre (eller var det venstre) hjernehalvdel aa ha mye mer voksenkontakt!? I vertfall tenker jeg slik at jeg koooser meg hjemme, men faar liksom ikke brukt hele hjernekapasiteten;)
    Vel, jeg blir vel hjemme en stund til jeg... Noen ganger har jeg lyst aa begynne aa studere igjen, mens andre ganger tenker jeg det er for sent... Men jeg er jo bare 32 og skal jo jobbe i 30 aar til.
    Hmm, har litt aa tenke paa der.
    La vida no es facil..!
    Ha en straalende jobbstart i morgen. LYKKE TIL med det.
    Ps! Flinke lille kunstneren over:)
    KLEM!

    SvarSlett
  4. Oj, var det allerede nå du var tilbake i jobb... Håper det går bra med deg. Regner med at tankene er mye hjemme den første tiden, men det går seg nok fort til. Det er jo utrolig hvordan vi mennesker lærer å tilpasse og... Gutta dine kommer sikkert til å kose seg max sammen. Her går det overraskende bra å starte i barnehagen (for meg altså), men det er sikkert mye fordi jeg trengte så sårt litt tid å hente meg inn på. Ha en topp førstedag på jobb.
    KLEM

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails