torsdag 29. april 2010

Det spirer

Frøet
Jeg ligger bare her og gror
og drikker vann og spiser jord.
Her er så varmt og mørkt og vått.
Her er så fredelig og godt.



i natt kom regnet lett på tå
og banket ganske sakte på.
Det hvisket til meg: Lille bror,
en vakker dag blir du så stor


at du kan løfte taket vekk.
Og i en bitteliten sprekk
vil hele verden åpne seg
og sola smile ned til deg.

Dikt av Inger Hagerup



Det spirer og gror både inne og ute hos oss for tiden.
Det er gøy å se resultater av arbeidet vårt.
Og så blir det så fin-fin-fint! : )

3 kommentarer:

  1. Så fint dikt..
    Flinke du er.
    Jeg har ikke fått sådd ennå, og har mange poser med frø og dårlig tid:)

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei snuppis!

    Så kjekt at det spirer og gror da! Heeeerlig!
    Jeg kjøpte blomsterløk tidlig i våres jeg også, men siden vi fikk tilslag på dette huset og flytter inn snart, så får de vel ligge til høsten. Men planting av rosebusker, DET skal jeg få til i løpet av sommeren ;)

    Så artig med sandkasse da, tenker det er storstas at den har tittet frem fra snøen jeg... :)

    Her er husfrua på fotballtrening og jeg har egentlig en million ting jeg burde ordne... men jeg gidder ikke, orker ikke... haha! Vil heller lese litt blogger og ha beina opp i sofaen!

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  3. Så fint du får det til å høres ut å være et lite frø:-)

    Jeg har laget et lykketips til deg. Det er nummer 96, og slik: Mitt lykketips til deg, Inger Lise, er å ta med familien på sommerjakt. Kanskje finner dere en gul sommerfugl, ei feit snegle, en ...

    Klem Mammadamen

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails