tirsdag 27. april 2010

NEI til nedleggelse av Kampen økologiske barnebondegård

I dag har vi vært på avskjedskaffe til en "tante" (ja, jeg vet at de ikke er tanter! - men det er ikke poenget med dette innlegget) i barnehagen til storebror. En mamma i barnehagen til storebror som jobber på Kampen økologiske barnebondegård, kom litt sjokka i barnehagen og fortalte at byrådet å legge ned dette fantastiske tilbudet.
For de som ikke vet det, så er Kampen økologiske barnebondegård en åpen og gratis gård midt i Oslo, med mange dyr, urtehage og drivhus som skoler og barnehager kan besøke. I helger og på ettermiddagene er gården åpen for ALLE som vil hilse på dyrene! Det er rett og slett et unikt tilbud, og en oase midt blant bygårder på Kampen.


Før vi flyttet hit, bodde vi like ved Kampen og vi var stadig innom barnebondegården. Jeg synes det er utrolig trist at det flotte tilbudet til barnehager, skoler og barnefamilier kan bli fjernet av politikerne. Hva slags bydelspolitikk er egentlig det?
Å fjerne et så bra tiltak som stort sett drevet av frivillige.

Kampen øk barnebondegård sommeren 2007, da var det storebror som lå i dypvognen  ;)

Våre og mange andre barn har så mye glede av å besøke geiter, høner, kaniner og esler (for å nevne noen av alle de søte dyrene), så kjære politikere:
VÆR SÅ SNILL, ikke legg ned 
Kampen økologiske barnebondegård!!!

Om du vil støtte kampen mot nedleggelse finnes det en side på facebook som heter "NEI til nedleggelse av Kampen økologiske barnebondegård". Der finnes også info om demonstrasjonstog og andre aksjoner.

Har du ikke vært der, så anbefaler jeg å ta turen innom.
Nei, nå må jeg tenke på noe hyggeligere. Vi blogges senere!  ; )

2 kommentarer:

  1. Har meldt meg inn i facebookgruppa, håper det er med på å hjelpe. Aldri vært der, men høres ut som et fantastisk bra opplegg.

    Kiron tok knekken på noe, men fortsatt litt stiv, og så er jeg sørpe forkjølet noe som i seg selv gir litt stiv nakke... Godt jeg har barnet i barnehagen og meg i sengen :)

    Bilen ble ikke solgt .Personen var veldig interessert og hadde med seg en mekaniker som også syns det så bra ut, men person nr 3 var visst en prutegalning, så da ble det bare rot. Gidder jo ikke selge til ti tusen under forlangende andre dag vi annonserer.... djises. Håper det går bra på auksjonen, spennende å se hva det gir i pris. Du får holde meg oppdatert.
    Hadde du ikke begynt å jobbe? Fri?

    M

    SvarSlett
  2. Det skal jeg så absolutt gjøre! Tragisk om de legger den ned.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails