fredag 16. april 2010

TGIF og vulkantanker

I går kunne vi faktisk lukte svovel i Oslo. Tenk at vi kan lukte vulkanutbruddet helt hit... Det er litt av noen naturkrefter som er i sving på Island for tiden!!
I 2005 var vi på Island og opplevde gysirer og andre naturkrefter som sprutet og buldret. Det er litt spennende å tenke på at vi har vært like ved den vulkanen som i dag lammer store deler av flytrafikken i Europa.


Vi har familie, venner og kollegaer som er "fanget" både her i Oslo og i utlandet på grunn av vulkanen. Og jeg skjønner at mange fortviler over situasjonen, men jeg må likevel innrømme at jeg synes det er litt fasinerende, og egentlig helt utrolig at vi blir så hjelpesløse på grunn av et vulkanutbrudd..


Jeg bøyer meg i støvet (og da mener jeg ikke bare vulkanstøvet, ha ha...) for alle dere flinke bloggedamene som øser ut fine innlegg hver dag i tillegg til full jobb. Jeg for min del har nok med å komme meg på jobb, holde ut mine timer, komme meg hjem igjen og nyte litt familietid før guttene skal legges.
Derfor: ENDELIG FREDAG og FRIHELG!!! :-) *gliser*

I helgen blir det familiekos og litt hagepusling som gjelder.
Vi skal prøve å få ryddet litt i busker og bedd.

Hagesett for barn fra biltema (159 kr)

Storebror fikk eget hagesett med bla. spade, forkle og en kjempe fin vannkanne da han var med pappa på Biltema i går, så han er klar til å hjelpe oss. Jeg gleder meg! :-)

Håper du har spennende planer for dagene som kommer!
God helg - klem fra Inger-Lise

3 kommentarer:

  1. Hei i natten!
    Tusen takk for utrolig koselig hilsen hos meg *superglad*

    Ja, er det ikke helt utrolig hvor mye kaos vulkanen skaper .. nesten litt fasinerende!

    ha en fin helg, kose dere i hagen:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Enten har jeg dårlig luktesans (og litt tett nese) eller så kom ikke svovellukta ut hit til Kolbotn :), men fascinerende er det. Og jeg tror nok moder jord setter pris på litt pause i flytrafikken, tenk så bra det er for miljøet :), men syns også synd på de stakkarene som ikke kommer hjem. Jeg tenker på om Kjetil hadde vært i Skottland når dette skjedde og ble borte en uke lenger, da hadde det klikket for meg. Men nå skjedde heldigvis ikke det da.

    Ønsker dere en deilig helg med hagefix og familiekos.
    KLEM

    SvarSlett
  3. Hei søta!

    Jeg gikk ut for å lukte i går jeg også, men på Strømmen luktet det ikke noe.... *skuffa*
    Jeg er vel egentlig en av de som fryder meg sammen med alle miljøvernaktivistene (selv om jeg egentlig ikke er en aktivist sånn sett) over at alle fly står. For det må da spare verden for litt utslipp... eller?
    Jeg synes jo synd på alle som skulle på ferie eller folk som ikke kommer seg hjem, men man får jo ikke gjort noe.
    Min svigerfar skulle egentlig til Mallorca, men nå slipper han det... ;)
    Og mine "ekstraforeldre" sitter fast på Lanzarote, ikke det værste stedet å være værfast da... ;)

    Kos deg med familien :)

    Klem

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails