tirsdag 20. april 2010

Nybegynnere

På mange måter er vi nybegynnere på hage!
Det er mye å lære. Det er spennende og gøy. 
Men det er lett å bli utålmodig når man venter på at blomster skal blomstre...


Selv om vi flyttet inn i januar i fjor og koste oss her hele sommeren 2009, var det ikke vi som plantet og planla blomster og hage for den sommeren. (I grunn tror jeg forrige eier ga totalt blaffen da de bestemte seg for å selge, for det dukket ikke opp en eneste krokus i fjor.) 
Derfor går vi nå veldig spente og venter på det vi plantet i høst. Dersom vi er heldige blir det kanskje like fint som vi drømmer om. 


Forhåpentligvis har vi gjort noe riktig, slik at både krokus og tulipaner snart titter frem. (Jada jeg vet det er litt tidlig for tulipaner, men jeg gleeeeder meg sånn til de kommer!!) 
Enn så lenge kan jeg kose meg med mine søte stemorsblomster. :-)

Forresten... takk for mange koselig kommentarer på de hjemmelagde pottene våre!
Det finnes papirpottemakere, men det går fint å lage de uten avansert utstyr også.
Pottene kan plantes rett ut i bedd/kasser, og vil løse seg opp av seg selv! ;)

4 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se bilder av krokus og tulipaner, samt resten av hagen deres i løpet av sommeren!! De stemorene er nydelige da.

    Fikk du med deg at det venter en award på deg inne hos meg? Bla litt nedover i innleggene. Klem!

    SvarSlett
  2. Flinke dere:)
    Kan dere plante noen krokus hos også;o)

    SvarSlett
  3. Hei søtnos!

    Tipper hagen din blir full av vakre blomster i sommer jeg!
    Og de pottene var jo geniale!
    Synes du er så kreativ jeg...

    Ha en fin kveld

    KLEM

    SvarSlett
  4. Hei I-L. Jeg gjorde slike små papirpotter et år, men vet du de råtnet, hehe..eller blev mugne. Men før det så funket de som bare det.

    Jeg har plantet så mye under våre fire år her at jeg nesten har lyst å grave det opp hvis vi skulle flytte en dag. Det er jo en mindre formue. Kanksje hade forrige eier gjort det? ;)

    klem

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails