torsdag 1. april 2010

Egg tradisjoner

I sveits har de andre påske og egg tradisjoner enn hva vi er vant med. Denne 6 pakken må være storebrors favoritt! He he... synes den var ganske så kul jeg også. Rundt plasten var det en slags kartong med hank, men den forsvant av så fort vi kom ut av butikken. ;)

Hardkokte egg, farget i de knalleste farget, ble solgt i løsvekt i matbutikken og på markedet. Her kunne du bare plukke så mange du ville i valgfri farge og putte de i kartonger som lå ved siden av.

Jeg har aldri sett lignende før, og lurer litt på hva de bruker så mange ferdig kokte egg til... Eggesalat? Eller er de bare til pynt? Fine og fargerike var de uansett! :-)

Vi fikk dessuten plukket med oss egg-pynte-stasj, som vi skal teste litt senere i påsken. Eggfarger og eggstempler (det siste høres kanskje ut som aprilsnarr, men det er ikke det altså!!), skal uansett bli gøy å leke med det. Om resultatet blir bra, dukker det sikkert opp bilder her! :-)
I Oslo veksler det mellom regn, sludd og snø i dag... Æsj og fysj.. Så da er det bra at sola i Genève varmet langt inn i sjelen. ;)

2 kommentarer:

  1. Hei! Tusen takk for hyggelige kommentarer inne hos meg! Legger meg til som følger hos deg jeg.

    Jeg trodde det først var tomater og lime du hadde tatt bilder av, men skjønte jo ikke helt hva det blå og lilla var! Hihi...Kule egg, ja! Kanksje de bruker dem i eggjakt, slik som i USA? Da gjemmes eggene ute og barna går rundt med kurv og plukker dem og får premier etterpå.

    Jeg går på fotokurs på Folkeundervisningen i Torggata i Oslo,med en fotograf som heter Olav Storm. 40 timer til sammen. De har mange ulike fotokurs, fra begynnerkurs til viderekomne, ulike prisklasser og antall timer. Veldig lærerikt og kjekt.
    Ha en god påske. Klem!

    SvarSlett
  2. Nydelige farget på de eggene:)
    kunne hatt et brett bare til pynt:)

    natta

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails